от Пламена Божинова, Координатор "Връзки с клиенти"

21 юни 2017 - 18:05

Споделете това
Lisa Hehenberger at GECES meeting
Д-р Лиза Хехенбергер на срещата на GECES ©Jean-Claude Mizzi. Снимката е предоставена от Европейската комисия.   

Какви мерки трябва да съдържа един Европейски план за развитие на социалната икономика и социалното предприемачество? Експертната група по социално предприемачество (GECES) към Европейската комисия, чиято работа се подпомага от Британски съвет, публикува в доклад своята визия за общност от нации, която да отговаря по-ефективно на социалните и икономически нужди на хората и техните проблеми.

Планът предлага конкретни препоръки за стимулиране на социалното предприемачество и социалната икономика като начин за постигане на ефективен и приобщаващ икономически растеж.

Повече по темата научаваме от интервюто на д-р Лиза Хехенбергер, член на GECES, което можете да прочетете на линка в края на тази страница. В него тя споделя, че социалното предприемачество и социалната икономика дават иновативни решения на актуалните проблеми, с които се сблъсква ЕС, като безработицата, бежанската криза и нуждата от икономически растеж. Освен това, изготвеният план за действие дава възможност на развиващите се страни да почерпят опит от успехите и трудностите, през които вече са преминали другите държави.

"Докладът на GECES насочва вниманието към някои от най-големите предизвикателства в сектора: недостатъчно публичност, липса на финансиране, липса на законови рамки, както и липсата на признание за ролята на социалните предприятия в международните стратегии за развитие."
д-р Лиза Хехенбергер

Разбирането за значението и дейността на едно "социално предприятие" също доста варира в различните държави в Европа. Например в Обединеното кралство социалното предприемачество е силно развито и съществуват целенасочени усилия за финансирането и подкрепата на този сектор. В Централна и Източна Европа то тепърва започва да се развива, което означава, че се сблъсква с типичните за всеки нововъзникващ сектор предизвикателства – липса на инфраструктура, ресурси и др.  

Според д-р Хеехенбергер, публикуването на този доклад е много важно защото дава "легитимност" на социалните предприятия и обяснява защо и как те трябва да бъдат подкрепяни.

По публикацията работи:

Plamena Bozhinova

Пламена Божинова

Координатор "Връзки с клиенти"

Пламена има магистратура по Европейски бизнес и финанси от Nottingham Trent University в Англия и бакалавърска степен по Бизнес администрация. Преди Британски съвет е работила като Мениджър филиал в школа по английски език. Харесва да работи с клиенти и заедно да избират най-подходящия курс за тях. Когато не е на работа обича да се запознава с нови хора, да изследва забележителности в Европа или да приготвя мъфини. Смята, че ключът към всеки човек е усмивката.

Научете повече