от Стела Янакиева

06 октомври 2017 - 11:43

Business

Доброто име се гради с много усилия, жертви и време, но може да се разруши за секунди, особено в днешната глобална ера на социалните мрежи. Първото впечатление със сигурност е важно, но ключът към успеха се крие в дълготрайната репутация. 

Още преди да се срещнем с дадена личност или компания, можем да достигнем до техните социални профили в рамките на няколко клика с мишката – да проучим професионалната им история, да се разровим в качените снимки и да видим общите ни познати. 

В днешно време всеки разполага с уменията и технологията за навигация и участие в онлайн пространството. За да имаме предимство в процеса на създаването на бранд, трябва не само да разчитаме на социалните мрежи, но и да имаме ясно развита индивидуалност като компания, а и също толкова ясно развита стратегия за демонстрирането й. 

Ако разгледаме пътя към успеха като една криволичеща пътека с много препятствия, завои, разклонения и пропасти, ще можем да различим няколко основни качества, за оцеляването и успешното достигане до крайната цел – а именно, дълготрайната репутация. 

Адаптация

На първо място, ще имаме нужда от (бърза) адаптация. Подобно на мисленето на Дарвин, за да оцелее и да успее, човек трябва да може да се адаптира към вечно-изменящия се свят. Eдин от най-известните му цитати гласи:

“Не най-силният от един вид оцелява, нито най-интелигентния, а този, който най-добре се приспособява!”

Казано по друг начин, няма значение от къде тръгваме и през какви ситуации ще преминем, стига да можем да разпознаем възможностите по пътя и да съумеем да се възползваме от тях. Само тогава ще можем да се развиваме паралелно с вечно-изменящия се свят, и да трупаме надеждни знания и опит. 

Гъвкавост

Редом с бързата адаптация, гъвкавостта е също толкова важно качество, което може да се окаже ключово в стремежите към изграждането на една компания и поддържането на репутацията й. 

Пътят към успеха освен, че крие много рискове, открива и много нови хоризонти пред нас. Още повече, че за да бъде успешен един бизнес в днешно време е нужно разчупено мислене и гъвкави методи на управление в различни отношения. Бизнес политика, която позволява работа от дома е пример за този гъвкав начин на мислене, който предоставя на работещите възможността да използват по-прагматично потенциала си. 

Търпеливост

Всяко ново начинание изисква много усилия, енергия, и ресурси, но най-вече време, за да достигне до пълното си развитие. Един от най-успешните хора през последните десетилетия Стив Джобс казва: 

"Ако се вгледате внимателно, в повечето случаи бързият успех всъщност отнема дълго време."

Всъщност бързият успех не е нищо повече от превръщането на една дълго градена визия в реалност, благодарение на търпеливостта и на безспирните усилия. Освен това, когато човек действа търпеливо, ще може да се съсредоточи над детайлите и така да намали вероятността за грешки. Понякога дори най-малката грешка може да се окаже фатална за репутацията на една компания. 

Сътрудничество

Когато става въпрос за осъществяването на конкретна бизнес визия, почти инстинктивно се подразбира колектив от индивиди, вдъхновени от една и съща перспектива. Имайки предвид това, друг елемент за успешното градене на дълготрайна репутация, който не трябва да се пренебрегва, е силата на сътрудничеството. 

В глобалната ера на социалните мрежи, онлайн бързо ще открием дали да се доверим на една компания, или не, единствено и само четейки публикуваните ревюта, оценки и коментари. Затова е важно да се поддържат добри и информирани отношения не само сред вътрешната комуникация, но и с бизнес партньорите, които от своя страна могат дори да засилят имиджа на компанията.

Специализация

Не на последно място, ще имаме нужда от специализация. Едни от най-успешните хора продължават да учат и да трупат академични познания до края на живота си. Днес, дори когато с помощта на интернет можем да станем "специалисти" в почти всяка насока, квалификациите продължават да имат голяма стойност. 

С курса "PR & Мениджмънт на репутацията", Лондонското училище по PR предоставя модерен поглед над материя, чиято същност се крие в успеха на всяка малка и голяма компания – дълготрайната репутация и как да достигнем до нея. Учебното съдържание включва 14 модула, които разглеждат не само необходимите умения и познания за развитието на една търговска марка, но също така и управлението и опазването на общата й репутация.  

В центъра на вниманието на курса е как PR еволюира в холистичен бизнес подход, който най-добре може да се определи с термина "мениджмънт на репутацията". С други думи, как да разработим комуникациите на една организация, така че да се постигне устойчив подход, отговарящ на ценностите и стратегията на марката. 

Отворило врати през 1992 година, London School of PR има глобален опит с търговски марки и управлението на репутацията. То е и едно от първите училища, които официално започва да преподава и разработва учебна програма по Мениджмънт на репутацията. 

Преподавателите са екип от експерти в областта на PR, маркетинг и корпоративни комуникации, главни редактори на водещи медийни канали, и директори на известни компании, включително директора на Британски Съвет България Любов Костова

Началната дата на курса е 10 октомври и ще е с продължителност от 4 месеца.

За повече информация, посетете официалния сайт на London School of PR.

За автора

Stella Yanakieva

Стела Янакиева

Родом от Бургас, Стела се впуска в голямото си шотландско приключение в Глазгоу преди няколко години, където завършва бакалавърска степен по "Журналистика и творческо писане", заедно с Италианска филология, като след това добавя магистратура по специалността "Кино и телевизия". За нея образованието има смисъл, най-вече когато знаеш какви са мечтите ти. Има две големи страсти – писането и киното, като в последно време много обича и да пътува. Ще я познаете по усмивката!