Подобряване на уменията по английски език със забавни и интерактивни игри за изучаване на език за деца
Игрите са чудесен начин за изучаване на език. Всъщност проучванията показват, че игрите могат да окажат положително въздействие върху мотивацията, независимостта, отношението и самостоятелността на децата при учене. Освен това забавлението, докато учите, е особено важно за младите хора, защото насърчава креативността, решаването на проблеми и други критични житейски умения.
Има много начини, по които игрите могат да подпомогнат изучаването на езици. Независимо дали става въпрос за следване на инструкции на английски език, съпоставяне на английска лексика с действия, или развиване на увереност в говоренето и слушането на английски език, игрите предоставят социална, интерактивна форма за повишаване на нивото на владеене на английски език.
Има голям избор от занимания с игри на английски език за ученици от началното училище. Искаме да Ви помогнем да изберете подходящите за Вашите деца, затова по-долу сме изброили някои от нашите изпитани и тествани фаворити.
Пригответе се да се състезавате и да създадете чудесна среда за изучаване на английски език.
Игри на карти
Има причина игрите с карти да са класика. Те са мобилни, безопасни и са един от най-ефективните инструменти за поддържане на паметта при изучаване на езици. Освен това, тъй като са визуални, игрите с карти помагат на децата да разпознават закономерности в усвояването на езика и ги насърчават да учат самостоятелно.
Ето няколко от най-добрите ни игри с карти, а освен това Ви препоръчваме да разгледате и разпечатате множеството флашкарти, предлагани от LearnEnglish Kids.
Snap!
Цел:
Да съберете най-много карти, като първи кажете „Snap!“ когато се появи двойка
Материали:
Стандартни карти за игра или специални 'Snap!' карти
Как се играе:
- Вземете стандартно тесте карти и ги раздайте поравно между играчите (минимум двама души, без максимален брой хора).
- Играчите не могат да гледат картите си, но всеки се редува да поставя по една карта с лицето нагоре пред всички.
- Когато карта е поставена върху съвпадаща карта (напр. две 7 или две котки), първият играч, който извика „Snap!“ печели всички карти, които са пуснати досега.
- Играта продължава, докато само един играч има останали карти. Победителят е човекът с най-много карти.
Топ съвет:
Освен че научават думата „Snap!“, играчите може също да трябва да кажат номера на картата и цвета (spades (пика), club (спатия), hearts (купа), diamonds (каро) на английски, когато има съвпадение.
Игра с памет или Pelmanism (Пелманизъм)
Цел:
За да запомните къде са двойките карти и да съберете възможно най-много карти
Материали:
Върху картите Memory game (Игра с памет) обикновено има изображения на животни, хора или предмети. Ако не разполагате с тези специални карти, можете да използвате и карти за игра с числа: просто се уверете, че имате четен брой карти и че всяка карта има чифт.
Как се играе:
- Тази игра за съпоставяне е по-обмислена и по-малко хаотична от 'Snap!'. Поставете всички карти с лицето надолу и ги разстелете върху маса, така че да не се допират една до друга.
- След това играчите се редуват да обръщат по две карти – ако намерят еднаква двойка, те печелят тази двойка и получават още един ход.
- Победител е играчът, който спечели най-много двойки в края на играта.
Топ съвет:
В играта играчите могат да определят реда на съвпадащите карти, за да ги спечелят успешно, например „Втората карта отляво и третата карта отдясно съвпадат“.
Игри с писалка и хартия
Идеални да помогнат на децата от началното училище да развият уменията си за четене и писане на английски, тези игри с писалка и хартия са забавни и информативни.
Stop the bus (Спрете автобуса)
Цел:
Да запишете колкото се може повече оригинални думи, за които се сетите
Материали:
Химикал и лист хартия за всеки играч
Как се играе:
Това е едно от най-популярните занимания за изучаване на английски език от учениците в началното училище.
- Първо, изберете пет категории, например чувства, спорт, прилагателни, зеленчуци и плодове.
- След това изберете буква на случаен принцип, като изтеглите от торбата или използвате онлайн програма за случаен избор.
- Помолете играчите да запишат възможно най-много думи на английски във всяка категория, започвайки с избраната буква. Например, ако избраната буква е T, учениците могат да напишат tired’(уморен), ‘tennis’ (тенис), ‘thoughtful’ (съобразителен), ‘turnip (ряпа) и tomato’ (домат).
След като всеки е написал дума за всяка категория, някой извиква „Stop the bus!“ и играчите четат думите си на глас. Играчите печелят точки само за думи, които никой друг не е написал. Победител е този, който пръв достигне десет точки.
Известни хора
Цел:
Да задавате и отговаряте на въпроси, за да отгатнете името на известна личност
Материали:
Блокче с лепящи се бележки
Как се играе:
- Тази игра обикновено се играе с имена на известни хора, но може да се адаптира за всяка категория, включително книги, животни, държави и др. Всеки играч пише името на известна личност на лепяща бележка и я залепва на челото на човека отдясно.
- След това играчите се редуват да задават по един yes/no question (въпрос, на който се отговаря с да/не), като се опитват да разберат името на известната личност на челото им.
- Първият, който познае правилно, печели.
Топ съвет:
Не е задължително това да са само известни личности. Използвайте имената на анимационни герои или хора, които всички играчи вероятно познават.
Игри за запълване на времето
Налага се да пътувате дълго с кола или сте на опашка в супермаркета? Ето някои игри, които можете да играете, за да запълните времето, без да е необходимо оборудване.
The minister’s cat (Котката на министъра)
Цел:
Да измислите колкото се може повече прилагателни
Материали:
Няма
Как се играе:
- Тази игра се играе още от Викторианската епоха. Това е едновременно забавно и блестящо упражнение за прилагателните имена и stress timing в английския език.
- Всички играчи пляскат в ритъм 1, 2, 3, 4, в такт един с друг.
- В ритъма на пляскането първият играч казва The minister’s cat is a (fat) cat, като добавя желаното прилагателно.
- След това вторият играч мисли за прилагателно, което започва с последната буква на предишното прилагателно, напр. The minister’s cat is a (terrible) cat.
- Играта продължава, докато някой не може да измисли прилагателно в такт с плясканията.
Топ съвет:
Персонализирайте играта, като използвате името на Вашето дете, напр.Jaime’s cat is… (Котката на Джейми е…)
I spy (Аз шпионирам)
Цел:
Да отгатне името на предмет, за който друг играч мисли/може да види
Материали:
Няма
Как се играе:
- В тази игра един човек е определеният шпионин, а всички останали трябва да отгатнат какво са забелязали.
- Играта започва с фразата I spy, with my little eye, something beginning with … (Моите очички тайничко съзряха нещичко, започващо със ...), последвана от първата буква на загадъчния предмет.
- Ако искате да упражнявате въпроси с „да“ и „не“, можете да играете варианта, в който играчите могат да задават до десет въпроса, например да задават въпроси като Is it outside the car?’ (Извън колата ли е?), ‘Is it bigger than a football?’ (По-голямо ли е от футболна топка?)
Топ съвет:
Друг вариант на играта е да кажете цвета на обекта, вместо първата буква.
I went shopping and I got (Отидох на пазар и си взех)
Цел:
За да запомните възможно най-много обекти в списъка за пазаруване
Материали:
Няма
Как се играе:
- В тази игра с памет играчите се редуват да добавят артикули към въображаема пазарска кошница. Първият играч може да каже I went shopping and I got a pineapple.’ (Отидох на пазар и си взех ананас).
- Вторият играч може да добави I went shopping and I got a pineapple and some tea.’ (Отидох на пазар и си взех ананас и малко чай).
- Играта продължава, като списъкът става все по-голям. Когато играч забрави даден артикул или се колебае твърде дълго, той излиза от играта. Това продължава, докато остане един играч.
Топ съвет:
Някои хора имат правило, че закупените продукти трябва да се подреждат по азбучен ред, например apples, bread, carrots’ и т.н. Този вариант е полезен за разширяване на речника на учениците от началното училище и им помогне да упражняват на английски подреждането по азбучен ред.
Simon says (Саймън каза)
Цел:
Да се обръща внимание на инструкциите и да не се допускат грешки
Материали:
Няма
Как се играе:
- В тази игра един играч е назначен като 'Simon' и изпълнява действия и казва на другите играчи да ги копират.
- Те винаги започват инструкциите си с „Simon says…“ и след това каквото е искането. Обичайните действия на „Саймън каза“ са да докоснете носа си, да размахате ръка или да се завъртите.
- Номерът обаче е, че играчите трябва да изпълняват задачите само когато чуят думите „Simon says“. Ако извършат действията, когато Саймън не е казал нищо или когато човекът каже нещо различно (напр. Touch your toes, please’ (Пипни си пръстите на краката), те са извън играта.
Ресурси за занимания за ученици от началното училище
Има достатъчно места, където учениците от началните класове могат да се възползват от интересни и предизвикателни занимания за усъвършенстване на английския си език. Те включват:
Когато провеждате занимания и игри, свързани с английския като втори език, се старайте да не надхвърляте десет минути, за да не претоварвате децата. Оптималното обучение на учениците е на кратки и бързи интервали, тъй като така могат по-задълбочено да разберат и съхранят преживяното.
Винаги помнете да давате много обратна връзка и похвали в реално време и да празнувате всеки като победител.
За повече съвети относно развиването на уменията по английски език на учениците от началното училище прочетете тези десет съвета за мотивиране на детето. Ако искате да готвите и да подобрите разбирането им, опитайте тези лесни рецепти на английски за деца.